De begeleiding kan in de praktijk, op school of op een andere locatie plaatsvinden.

Informeer eventueel bij uw kind op school naar de mogelijkheden.

De begeleidingsvormen:

Remedial Teaching

Bij Remedial Teaching wordt op een deskundige manier specialistische hulp en begeleiding gegeven aan kinderen bij wie het leren niet vanzelf gaat. Het Remedial Teaching (RT) proces bestaat uit een aantal stappen. Deze zijn:

– Het intakegesprek

– Het didactisch onderzoek en het opstellen van een handelingsplan

– De begeleiding van het kind

– Periodieke evaluatie met de ouder(s) en/of school.

Beelddenktraining ” Ik leer anders” 

Een grote groep ondergewaardeerde leerlingen heeft juist een bijzondere gave: het zijn beelddenkers! Zij denken niet in woorden, maar in beelden. Vaak hebben beelddenkers een leerachterstand of denkt men aan dyslexie. Door de informatie te vertalen naar beelden, kan deze groep de lesstof wel eigen maken. De training is bedoeld voor kinderen die problemen hebben met

– Taal: spellen, lezen

– Rekenen: tafels, plus en min sommen

– Onthouden van informatie

– Concentratie, organisatie en/of klokkijken

Voor meer informatie kunt u ook een kijkje nemen op de website van www.ikleeranders.nl

 

Neem contact op voor meer informatie!